9000120529 |
Georeferenciació i imatge aèria |
2017-2018 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
17/10/2017 - 28/2/2018 (45 hores) de h a h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
Àrea de Cultura Digital
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
GEOR Georeferenciació i imatge aèria
|
| |
Inscripció |
12/09/2017 - 26/09/2017 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Curs telemàtic d'autoformació tipus MOOC: autoformació basada en la reflexió i la col·laboració entre els participants
Cal disposar d'identificador i contrasenya d'usuari/ària de la XTEC.
Sembla que avui en dia res no existeix si no apareix en un mapa online. Aquesta tendència pot ser un bon element per motivar l'alumnat a compartir els seus coneixements i emocions geolocalitzats amb les aplicacions de moda.
Al llarg del curs, presentem una selecció de recursos que permeten l'aproximació a entorns de georeferenciació com a context d'escenaris d'aprenentatge competencial.
La finalitat principal d'aquest curs és facilitar la transferència a l'alumnat dels coneixements digitals assolits pels participants. Per això en la proposta educativa del projecte a desenvolupar en el mòdul 5, s'ha de construir un espai web adreçat a l'alumnat que es pugui portar a la pràctica.
|
| |
Objectius |
-Promoure l'ús de les TAC a les aules.
-Desenvolupar estratègies de treball en línia.
-Utilitzar estratègies per desenvolupar la competència digital i comunicativa de la pròpia comunitat educativa.
-Conèixer i fer servir la geolocalització com a vehicle d'escenaris d'aprenentatge rics.
-Utilitzar la imatge aèria com a font d'anàlisi del territori.
-Construir una proposta educativa d'aula en la que l'alumnat geolocalitzi dades.
|
| |
Continguts |
Els quatre mòduls que configuren el curs estan estructurats al voltant de quatre eixos bàsics: conèixer un entorn que permeti georeferenciar dades i posar a l'abast recursos per a l'aprenentatge i proposta activitats.
Mòdul 1: Conceptes claus de la georeferenciació.
Mòdul 2: Exploració de diferents escenaris de representació
Mòdul 3: Tendències actuals
Mòdul 4: Possibles reptes d'utilització de la georeferenciació a l'aula.
Projecte:
-Dissenyar i concretar una proposta educativa d'aula: Finalitats, Objectius, Continguts ...
-Construir, en un espai web (blog, nodes, site, classroom, moodle ...), la proposta expressada perquè els alumnes la puguin portar a terme.
|
| |
Avaluació |
Els elements que es tenen en compte per a l'avaluació són:
-Compleció d'activitats d'exploració de recursos digitals i concreció del disseny del projecte del curs.
-Coavaluació de propostes d'activitats d'aula relacionades amb la georeferenciació en format taller.
-Proposta educativa d'aula adreçada a l'alumnat
Per obtenir la certificació del curs també serà necessària la participació activa als fòrums i completar el qüestionari de satisfacció del participant.
|
| |
Requisits de certificació |
Avaluació positiva de les tasques encomanades a cada mòdul (100% de les activitats).
Avaluació positiva del projecte per implementar a l'aula.
Participació activa als fòrums.
Respondre el qüestionari de satisfacció.
|
| |
Persones destinatàries |
Adreçat al professorat de qualsevol nivell educatiu que té un domini bàsic de les eines informàtiques.
|
| |
E-mail |
formaciotac@xtec.cat
|
| |
|
|